Icon depicting calendar

Boka
tid

Inför besöket/betalningsinformation

BETALNING SKER PÅ FÖLJANDE SÄTT:

Swish eller kontant

Swisha helst innan ditt besök, ex. i väntrummet innan du går in. Detta spar tid och ger mer fokus på din hund under besökstiden.

Swishnummer: 1232884112

Betalningen märks med din hunds namn i meddelanderutan!

Kontantfaktura (OBS! kontantfaktura är samma sak som kvitto!) skickas till er via mail.

Kvittot skrivs manuellt från företagets ekonomiansvarig och kommer alltså inte i direktanslutning till swishbetalningen utan först när betalningen registrerats manuellt och besökets diagnos registrerats vilket sker veckovis i samband med besöket. Detta eftersom kvitton behöver innehålla mer detaljerad information då många skickas till försäkringsbolag.


OBSERVERA:

Vid betalning med swish räknas betalningen som kontant och skall finnas på vårt konto samma dag som besöket har skett.
Detta enligt skatteverkets regler.

Det bästa är om betalning sker innan besöket, alltså antingen tidigare på dagen eller direkt anslutning till att ni går in till ert besök.
Det spar tid och innebär att ni kan nyttja hela ert besök istället för att lägga tid på betalning under er besökstid.

Tyvärr kan du inte betala med betal/kreditkort!

En bokad tid vill vi att Du är rädd om!

Det är dessvärre oerhört kostsamt med uteblivna, ej avbokade besök, så för att slippa höja patientavgifterna ber vi er observera följande:

- Avbokning skall ske minst 24 timmar innan bokat besök.

- Avbokning sker via bokadirekt, ni erhåller en bokningsbekräftelse vid bokning där det också framgår hur besöket avbokas. Systemet låser sig 24 timmar före bokad tid vilket gör att man inte kan avboka senare.

- Icke avbokade /för sent avbokade besök debiteras 100 %

- Undantag görs vid uppvisande av veterinär respektive läkarintyg!

Observara alltså att avbokning INTE kan göras via sms/mail!
Orsaken är att det inte går att säkerställa att meddelandet avläses i tid för att avbokning skall ske inom avbokningsbar tidpunkt.

Om tiderna ej avbokas innebär det att er bokning ligger kvar i systemet och ingen annan kan boka/utnyttja tiden.
Det är ofta många som vill komma och kanske har fått boka en tid längre fram på grund av att det är fullbokat.  Genom att uppehålla en tid i tidboken förhindras möjligheten för dessa patienter att komma in tidigare.